Зміст:
Обприскувач належить до тієї самої незамінної садової техніки, яка, якщо потрібна, то зараз і цієї ж миті. Уявіть: ви нарешті дочекалися сприятливих погодних умов (дощу немає і не передбачається), а рослини якраз досягли того піку розвитку, коли їх терміново потрібно обробити. Але ваш улюблений обприскувач попросту відмовляється допомогти. Він або працює частково, або з перемінним успіхом, або «лажа по повній» - не розпилює, не качає повітря і т.д. Справи погані і доводиться бризкати хімікатами з відра віником - по-старому. Варто уважно оглянути інструмент, для того, щоб зрозуміти причину поломки і спробувати її усунути. Для цього ми зробили підбірку типових поломок і кілька способів їх усунення.
Не працює
Основні елементи стандартного садового обприскувача - двигун (бензиновий, електричний, акумуляторний) і насос. Додаткові частини - резервуар, шланг і набір форсунок різної конфігурації, ранцеві кріплення і ін.
У різних типах обприскувачів можуть бути різні типи проблем. Пропонуємо розглянути наступні види і найпоширеніші випадки поломок:
1. Ручний ранцевий. З ним розібратися найпростіше. Проблема може бути тільки в механічній частині.
- Тече - необхідно провести заміну гумових ущільнювачів;
- Погано качає - можливо, помпа прийшла в непридатність і її потрібно замінити (або ж купити новий ручний обприскувач).
2. Обприскувач на акумуляторах. Виявлення поломки теж не складає труднощів. Часті випадки виходу з ладу:
- Не заряджається - подивіться роз'єм зарядки, очистіть його. Туди могла потрапити вода або ж пошкоджено сам зарядний пристрій, тоді потрібно його замінити;
- Розрядився - необхідно зарядити. Якщо під час заряду немає необхідного ефекту, значить батарею потрібно міняти;
- Погано розпорошує - якщо заряд акумулятора не мінімальний, значить є проблеми з помпою або необхідно провести чистку обприскувача.
3. Мотообприскувач. Він приводиться в робоче положення досить просто - ручним стартером. До кожного апарата в комплекті йде інструкція, в якій детально розписані етапи складання, підготовки до запуску і сам запуск. Дотримуйтесь їй крок за кроком для того, щоб правильно зробити збірку і настройку бензинового виробу. Перелік проблем, з якими можна зіткнутися в процесі експлуатації бензинового обприскувача:
- Холостий хід - часта помилка при обкатці бензинових обприскувачів. Для правильної подальшої роботи двигуна, рекомендуємо звернутися в сервісний центр;
- Абсолютно новий обприскувач не завжди може завестися з першого ривка стартера, тому необхідно виконати цю дію кілька разів;
- Якщо під час роботи випадково глохне двигун, один з варіантів - необхідно перевірити, чи достатньо бензину. Якщо замало - необхідно заповнити бак майже повністю або викрутити свічку і прочистити його від нагару.
Не розпорошує
Саме елементарне, що відбувається в разі, якщо обприскувач погано розпорошує рідину - це засмічення окремих патрубків, через які проходить вода до розпилювальної форсунки.
- Засмітився насос - відкрийте агрегат, очистіть, якщо не допомагає - замініть;
- Пошкоджений шланг (пересох) - замініть;
- Шланг забитий або в ньому виникла повітряна пробка - очистіть і перевірте його герметичність;
- Засмітилася насадка - найпоширеніше явище. Справа в тому, що крихітні частинки хімічного розчину і бруду легко забивають отвори форсунки (як, втім, і шланга). Тоді розпорошення ускладнюється. Потрібно стравити тиск за допомогою запобіжного клапана, а потім ретельно промити і прочистити форсунку під сильним напором води, або «продути». Також можна акуратно вичистити бруд з отворів голкою.
Подібної проблеми можна уникнути, якщо мити насадки після кожного використання теплою мильною водою.
Погано розпорошує
Якщо ваш обприскувач начебто і працює, але раптом починає «чхати» і бризкати з великими труднощами, а при постійному підкачуванні ефекту мало:
- Насамперед гарненько очистіть насадку і шланг. Зверніть увагу, що на самому кінці (звідки бризкає рідина) форсунка розділяється на дві частини. Їх потрібно розділити і промити окремо;
- Якщо не допоможе, то розкрутіть клапанну коробку і огляньте все всередині;
- Якщо проблема обприскувача - витік розчину, перевірте всі елементи кріплення трубок до шлангу і до обприскувача;
- Все відмінно підтягнули, але проблема залишилася. Значить справа в іншому - деформувалися прокладки або кільця ущільнювачів. Вони досить швидко зношуються, особливо неякісні. Якщо тріснули - потрібно замінити. Якщо просто зрушили з місця, встановіть їх, як годиться;
- Іноді проблема не в прокладках, а інших елементах - сідлах, клапанах, пружинах. Якщо вони несправні, замініть новими.
Спускає повітря
Дуже неприємна несподіванка - в самому розпалі роботи обприскувач починає пропускати повітря за спиною.
Огляньте його, можуть бути такі причини:
- Нещільні з'єднання. Досить одного розбовтаного кріплення, щоб повітря почало виходити. Постарайтеся їх щільно зафіксувати;
- Недотягнута до кінця мембрана. Функція мембрани - пропускати повітря в резервуар з розчином і не випускати його назад. Якщо вона не тримає повітря, значить зрушилася з штиря. Встановіть її на місці посадки щільно і до кінця. Змастіть трохи маслом, адже від еластичності даного елемента залежить робота насоса;
- Якщо на мембрані з'явилася тріщина - замініть;
- Зрушили або вийшли з ладу ущільнюючі манжети в насосі. Поправте їх або замініть новими.
Не накачує повітря
У багатьох моделях обприскувачів є ось яка фішка: їх бак для хімікатів має об'єм 5 літрів, але наливати туди хімії можна тільки 3 літри. Чому? Та тому що в резервуар потім накачується повітря. Часто новачки стикаються з подібною проблемою - наллють розчин, а насос не качає. Просто злийте частину розчину для можливості накачати туди повітря.
Але це - найпростіше, що може бути. В інших випадках можуть бути наступні неполадки:
- Засмічена насадка - потрібно почистити, як було рекомендовано раніше;
- Неправильно розташований сальник, поміняйте його положення;
- Через кришку помпи просочується вода - спробуйте щільніше закрутити кришку;
- Перегрів - поставте агрегат і дайте йому охолонути;
- Зносилися манжети на поршнях - замініть новими.
Не тримає тиск
Низький тиск не дасть потрібної витрати рідини. Вона зумовлена різними причинами:
- Забитий фільтр. Слід його прочистити. Він знаходиться в ручці, як правило, у вигляді довгої палички. Потрібно відкрутити шланг від ручки, витягнути пінцетом фільтр і промити його;
- Бракує потужності - низький заряд акумулятора. Просто ввімкніть на зарядку;
- Розкрийте блок насоса. Можливо, збільшений зазор між торцями і прилеглими пластинами. Це означає, що зносилися регулювальні прокладки. Вони встановлені в протилежному приводному валу стороні;
- Тріснула одна з деталей. Зношену потрібно замінити.
Зазначені неполадки ви цілком здатні самі виправити. Але якщо не відчуваєте себе впевненим майстром, то краще віддайте техніку в руки фахівця. Бо ризикуєте зламати її остаточно. В принципі, багатьох зазначених проблем можна уникнути, якщо більш-менш грамотно доглядати за обприскувачем.
Всього лише:
- Мити форсунки після використання;
- Після закінчення сезону ретельно промити і просушити;
- Пирснути мастилом у всі місця тертя. Прокладки завжди потребують змащування спеціальним машинним маслом або навіть вазеліном - тоді вони не тріскаються і не протікають;
- Поставити на зберігання в сухе приміщення, щоб уникнути корозії.
Як бачимо, обприскувач, будь він бензиновий або акумуляторний або ручний, не надто вибагливий і не вимагає понад догляду за собою. Але своєчасна турбота і правильне поводження продовжують йому життя.
Останні статті
нехай постоїть в сухому місці пару днів і все буде працювати.
нехай постоїть в сухому місці пару днів і все буде працювати.
Треба звернутися до сервісного центру,там спеціаліст зможе виявити,та вирішити проблему.
або натисніть