Зміст:
Автор: Олексій Риндя експерт категорії "Будівельне обладнання" |
Багато робочих ситуаціях – у побуті чи виробництві – виникає необхідність подачі стиснутого повітря чи газу. Його вимагає будь-яке пневматичне обладнання. Він дуже потрібний при фарбуванні, продуванні, очищенні поверхні від іржі та бруду, в системах обігріву. Тобто ми маємо повітря – з одного боку. І інструмент, що вимагає його подачі, – з іншого боку. Щоб зв'язати ці два елементи, необхідно знайти посередника. Такою сполучною ланкою виступає компресор . Він є механізмом для стиснення і подачі повітря. Задіюється сила тиску. Альтернативи компресору немає. Тому він завжди затребуваний та популярний. Компресори використовуються в медицині та виробництві різноманітних товарів. Дуже помітні нагнітачі повітря та в автомобільній справі. І не тільки для підкачування шин, очищення та фарбування автомобіля. Наприклад, для бажаючих тюнінгувати свої автомобілі, більш відповідного інструменту, ніж компресор, не знайти. Щоб вибрати компресор, що ідеально відповідає вашим потребам, потрібно врахувати та проаналізувати багато технічних характеристик. Однією з найважливіших є спосіб передачі обертального моменту двигуна під час роботи компресора. Виходячи з цієї особливості, всі компресори поділяються на два види: з прямим приводом та з ремінним приводом . |
Конструкція будь-якого компресора, незалежно від системи приводу, включає електричний мотор і ресивер з повітрям. Щоб стиснути повітря та створити тиск використовується металевий поршень та різні сполучні елементи. У разі прямого приводу такою передавальною ланкою виступає безпосередньо сама головка поршня, її вал – це вал двигуна. У ремінному агрегаті роль передачі перебирає додатковий елемент: ремінь зі шківами. Це і є основна відмінність будівлі.
Воно тягне за собою всі наступні особливості роботи:
Саме тому при виборі компресора насамперед потрібно дізнатися , прямий або пасовий привід використовується при його роботі.
Прямий привід .
У цих пристроях є, як ми вже згадали вище, поршень, а також робочий циліндр. У кришці розміщені повітряні клапани: впускний (для всмоктування повітря) і випускний (для подачі вже стисненого повітря). Суть стиснення повітря у тому, що поршень рухається, всмоктуючи у себе повітря через впускний клапан. При русі виникає здавлювання повітря, Коли тиск доходить до певного показника, відкривається нагнітальний клапан, випускаючи сильний і швидкісний повітряний струмінь до пневматичного обладнання.
Щоб забезпечити рух поршня використовується шатунний механізм. При цьому вал головки поршня, по суті, є також і валом електродвигуна. Як бачимо, у цій конструкції немає особливо складних передавальних елементів. Через це передача називається прямою, оскільки працює без посередників (шестерень або ременів).
Оскільки прямий привід - це непроста конструкція, то і коштує вона недорого. Однак при професійних роботах використовується рідко, через неможливість працювати дуже довго і продуктивно. Тому основне її призначення – побутові роботи в домашньому гаражі, майстернях, ремонті.
Ремінний привід .
Ремінна передача має передати обертальну енергію електричного двигуна на рух поршня. Вона складається з гнучкого плоского ременя та двох шківів. Один з них ведучий (менший у діаметрі, з'єднаний з валом двигуна), інший – ведений (більше в діаметрі, з'єднаний з головкою поршня). Передача відбувається плавно та майже безшумно. Маховик ( ведений шків) визначать частоту рухів поршневої головки. Він зменшує цей показник, завдяки чому знос механізмів набагато менший. Ще маховик виконує не менш важливу функцію - охолодження потоком повітря, тому головка не так нагрівається під час роботи.
Виходячи з таких особливостей конструкції, продуктивність роботи ременного компресора підвищена. Він може працювати безперервно кілька годин, не нагріваючись, що й визначило сферу його застосування – професійні роботи з потужною пневматикою.
І при прямій передачі обертання від електромотора, і в ременной передачі, поршень несе на собі основне механічне навантаження. Тому його виготовляють із міцних сплавів, які мають антикорозійні властивості, щоб збільшити ресурс компресора. Ще необхідно знати, що подібна техніка, в свою чергу, також поділяється на дві групи:
Ремінна передача завжди має на увазі під собою наявність системи мастила, тому термін її експлуатації - довше.
І прямо-привідні, і ремінно-привідні нагнітач повітря можуть мати не один циліндр для стиснення, а 2-3. Це збільшує їхню продуктивність і цикл роботи, оскільки кілька ресиверів мають більше повітря в запасі.
Пряма передача - це найефективніший спосіб передати електричну енергію двигуна на механічні рухи поршня.
Її незаперечні переваги:
Але є у цієї конструкції свої недоліки:
Використання для передачі крутного моменту двигуна ременя та шківів завжди дає гарний та продуктивний результат. Ремінна передача має кілька важливих переваг:
Продуктивність роботи підвищується. Ремінні моделі мають високі показники продуктивності (об'єму повітря, що подається за хвилину) та робочого тиску. У таких пристроях незначне збільшення потужності двигуна тягне у себе дворазове підвищення продуктивності.
Безліч ґрунтовних плюсів роблять ремінні компресори затребуваними у професійній діяльності.
Але, на жаль, мінуси цього типу приводу також є:
Відповідь на питання, який привід компресора кращий: прямий або ремінний, залежить від сфери діяльності.
Ремінні нагнітачі рекомендуються до застосування на виробництві, цехах, на великих СТО. Причина цього – можливість працювати довго, без перерви робочого циклу. Ще для середнього та великого бізнесу важлива потужність та продуктивність. А ось такий негативний фактор, як велика маса та габарити, вирішальної ролі на підприємстві не відіграють. Оскільки обладнання встановлюється, як правило, стаціонарно, то для нього виділено місце, і часто транспортування не передбачається.
Як бачимо, на виробництві все вирішує витривалість (а ремені дають фору в даному питанні), потужність обладнання, а також тривалий термін експлуатації. Потрібно змусити працювати потужну пневматику і ціна питання не має значення.
Для дачі, гаража та інших домашніх робіт, а також для невеликих станцій ремонту та технічного обслуговування автомобілів, зручніше вибрати компресор з прямим приводом. Цикли його включення можуть бути короткими, але цього часу вистачає на побутове продування, підкачування шини, Масляні моделі ефективні для використання пневматичних шуруповерів, гайковертів, оскільки краплі мастила в повітрі допомагають легко відкрутити кріплення. Прямопривідні компресори легкі, менші за розміром, їх можна перевозити в потрібне місце, коли виникне потреба.
Але, якщо при роботі на СТО потрібно підключити кілька інструментів одночасно, то однозначно, ремінний привід буде більш підходящим.
або натисніть