Автор: Олексій Пархоменко експерт категорії "Все для саду та городу" |
Бензиновий снігоприбирач завжди потужніший і витриваліший, ніж його електричний брат. Термін експлуатації у нього довше, двигун – надійніший. Розмір території та місце роботи для нього значення не мають. Але бензиновий двигун - штука складна і хитромудра. Вимагає уваги та належного догляду. Одним із таких обов'язкових процесів є заміна олії. |
Яке масло краще використовувати
Відповідь на питання, яке масло заливати в снігоприбиральну машину , завжди (або майже завжди) знайдеться у її технічному паспорті. Тобто, приступаючи до вибору, перше, що треба зробити – це подивитися у супровідній документації, яку олію для снігоприбирача рекомендує її виробник.
Виробники іменитих брендів дуже серйозно ставляться до своєчасної заміни олії та витратних матеріалів у своїх двигунах, тому до кожного двигуна пропонується максимально розширена інструкція, в якій зазначено досить багато інформації – яку марку вибрати, через скільки відпрацьованих годин це робити. Також завжди додається спеціальна схема чи малюнки, у якій розписуються процеси крок за кроком. Таке ставлення виробника цілком зрозуміле - техніка без заміни олії довго не протягне. І тому виробники рекомендують у свою техніку заливати спеціальні олії для садової техніки. Без заміни масла першими «підуть у небуття» кільця, а якщо температура двигуна збільшить допустиму, весь механізм може взагалі заклинити і він перетвориться на марну купу металу. Такий ефект може вийде навіть у разі, якщо олії буде мало. На жаль, деякі покупці цього не розуміють і звинувачують виробника чи продавця в тому, що товар не якісний, а за фактом - просто нехтують перевіркою наявності масла в картері двигуна перед початком роботи.
Але не всі торгові марки роблять інструкції зі зрозумілим перекладом. Тому для деяких людей просто заглянувши в схему стає не зрозуміло - що лити, коли міняти і як це робити. Тому ми постійно отримуємо запитання від користувачів на цю тему і намагаємось максимально дати роз'яснення, як правильно на всіх етапах зробити коректне ТО двигуна.
Загалом, у виборі моторного масла не так все складно, але я б дав вам пару слушних порад:
- Основне масло, яке ми рекомендуємо для снігоприбиральної машини – це марки 10W30 та 10W40. Це напівсинтетичні олії. Дані види розраховані застосування до -20 градусів Цельсія.
- У разі сильних морозів (нижче за -20), краще брати марку 5W30. Це маркування означає, що масло замерзає при морозі нижче 30 градусів. Оскільки морозні зими з опусканням температури повітря нижче -20 в Україні нерідкі, то марка найчастіше і рекомендується виробниками.
- Існує градація масел за в'язкістю у відношенні до температурного режиму. Ці таблиці знаходяться у вільному доступі до Інтернету. Варто скористатися ними, якщо хочете вивчити властивості засобів для змащування або не можете знайти зазначену мною марку олії у продажу.
Як часто потрібно міняти масло в снігоприбиральнику
Першу заміну ми рекомендуємо робити через 5 годин роботи. Це є необхідною умовою на початку експлуатації снігоприбирача. У народі він називається процесом обкатки, він дуже важливий, особливо у випадках, коли передбачається інтенсивне використання – щодня, багато годин, під сильними навантаженнями тощо.
Далі – дивіться у паспорт. В ідеалі там має бути технічна таблиця, в якій вказуються часові рамки – через яку кількість мотогодин потрібно замінити моторне масло для снігоприбирача. В принципі, якщо така інструкція є, то в ній розписано повне технічне обслуговування, необхідне снігоприбиральнику.
Але якщо її немає – то дотримуйтесь правил:
- Олію потрібно міняти через кожні 50 годин при інтенсивній роботі.
- Якщо у вас немає великих обсягів, та й снігу не так багато, тоді заміну можна проводити наприкінці сезону.
Покрокова інструкція із заміни
Заміна олії в снігоприбиральнику починається з найпростішого: відключення машини та встановлення її на рівний майданчик, без нахилу та хитання.
Потім ви повинні зробити такі послідовні дії:
- Заведіть та прогрійте мотор – 5-10 хвилин. Це потрібно для того, щоб відпрацьована олія стала теплою і щільною. Так воно швидше зіллється;
- Під снігоприбиральник, на заплановане місце зливу підставляємо ємність, об'єм її має бути 7-8 літрів. Найкраще – цебро;
- Глушимо двигун і відкручуємо верхню кришку для вентиляції. Таким чином, ми усуваємо вакуумний ефект – повітря має входити вільно у масляний бак, інакше з нього нічого не виллється.
- Далі відкручуємо пробку для зливу – внизу. Часто це болт, який просто потрібно послабити;
- Зливаємо масло|мастило| в підставлену ємність. Чекаємо, коли воно витече повністю;
- Болт зливу затягуємо дуже щільно. Якщо це просто зливний отвір із кришкою, то міцно закручуємо пробку;
- Через отвір зверху (горловину) заливаємо свіжу олію;
- Опускаємо в неї щуп (якщо він є) і закручуємо.
Фактично, процес заміни закінчено. Залишається лише провести перевірку. Включаємо двигун, зовсім небагато, на 1-2 хвилини. Потім глушимо його і щупом перевіряємо рівень - чи відповідає він контрольній відмітці. Якщо мало – треба долити ще багато – злити.
Редуктор змащується окремо
Редуктор снігоочисника теж потребує регулярного мастила, інакше він швидко зноситься. Період між процедурами – 50 мотогодин. Мастило для редуктора снігоприбирача потрібно вибирати досить високої якості (не салідол). Вона має бути спеціальна редукторна чи графітова. Нехай вас не лякає ціна – краще використовувати якісний продукт і користуватися агрегатом довгий час, ніж мати якісь проблеми із заміною деяких вузлів через використання неякісних витратних матеріалів.
З приводу змащування редуктора хочу звернути вашу увагу на деякі важливі нюанси.
Редуктор буває двох типів:
- Розбірний;
- Нерозбірний.
Розбірний редуктор ще називають обслуговується, тому що догляд ви легко можете провести в домашніх умовах. Заміна мастила проводиться через спеціальний болт. Якщо редуктор необслуговуваний (болта немає), то потрібно везти снігоприбиральник у сервіс. Його обслуговування виконують лише спеціалісти.
При домашній заміні у розбірному редукторі дотримуємося наступного алгоритму:
- Викручуємо болт;
- Закладаємо мастило шприцем до краю внутрішнього різьблення;
- Закручуємо мастильний болт.
Висновки
Обслуговування снігоприбирача, як і будь-якої іншої техніки, потрібно проводити своєчасно. Перед запуском перевірте рівень щупом. Пам'ятайте, що нестача олії – це робота на зношування, а в міру змащений механізм прослужить у кілька разів довше.
Термін заміни масла, як і його рекомендована марка, мають бути вказані у паспорті пристрою. Якщо інструкції немає, дотримуйтесь правил, вказаних вище. В основному, при помірній експлуатації, масло можна міняти раз на сезон, а краще проконсультуйтеся зі спеціалістами сервісного центру або зі мною. Крім двигуна, не забувайте про редуктор, своєчасно додавайте мастило.
або натисніть