Автор: Олексій Пархоменко Експерт категорії "Ручний та електроінструмент" |
За якість роботи бензинового генератора відповідають багато його складових. Як працюватиме електростанція, який струм подаватиме і чи стабільне видасть напругу, залежить рівною мірою і від її механізмів, і від складання, і від якості використаних матеріалів. І навіть від виробника. Однак, є два провідні та визначальні елементи – альтернатор і двигун. Якщо двигун генератора хороший і працює, «як годинник», то проблем не виникає. Сьогодні я розповім, як доглядати за двигуном, щоб досягти саме такого бажаного результату – тривалої роботи без збоїв та ремонтів. Я завжди попереджаю недосвідчених користувачів, що бензиновий двигун – механізм непростий, він вимагає до себе чимало уваги, регулярного огляду та обслуговування. Один із найважливіших етапів догляду – заміна олії. Будь-який бензиновий 4-тактний двигун не може нормально функціонувати без олії певної в'язкості, а також при його невеликій кількості або відпрацюванні. Побічний ефект буде такий - різке підвищення нормальної робочої температури, швидке стирання компресійних кілець, затир на циліндрі, що призведе до передчасного зносу мотора або критичної поломки. У цій статті я постараюся детально розповісти, яке масло заливати в бензиновий генератор , який інтервал дотримуватись, яка марка і в'язкість повинні бути у олії.
|
Вибираємо марку олії
На питання, яке заливати олію, найкраща відповідь – якісна. Це якщо ви любите свій ген і бажаєте йому довгих років життя. Адже часто передчасну поломку генератора списують на виробника – мовляв, заводський шлюб і якість погана. Але насправді винні ви самі – заливаєте погану олію.
Часто сумлінний виробник чітко вказує, яку олію для бензогенератора потрібно використовувати, щоб не зашкодити техніці. Марка прописана у техпаспорті.
Якщо такої інформації немає, то я рекомендую:
- Купувати тільки гарні олії відомих виробників (Shell, MOBIL, LIQUI MOLY) або олії у спеціалізованих магазинах, які продають садово-паркову техніку;
- Застосовуємо для затоки суто напівсинтетичну олію. Рекомендовані маркування - 10W30 та 10W40. Вони ідеально підходять для будь-яких погодних умов;
- За умови суворої зими (-30 і більше) рекомендую розглянути зимову олію 5W30, яка також є напівсинтетикою;
- У маркуванні в'язкість вказується цифрами: 5, 10 – за низької температури, 30-40 при нагріванні.
Як часто робити зміну олії?
Заміна масла має певний інтервал, який прописаний для кожного генератора в його техпаспорті, але трапляються випадки, коли документація не завжди є або паспорт може бути іноземною мовою . Наприклад, рекомендацію пройти обкатку навряд чи ви знайдете там. А тим часом це дуже важливо для нормальної життєдіяльності станції.
Поради щодо заміни масла:
- Якщо виріб новий, перша заміна має відбутися через 5 годин роботи. Це і є та сама «обкатка», про яку я говорив. Нові деталі як би «притираються» один до одного, згладжуються мікронерівності. При цьому масло вбирає в себе всі металізовані частинки, воно стає відпрацьованим - чорним і каламутним. Цю консистенцію потрібно обов'язково злити та поміняти;
- Друга заміна відбувається (загалом) – через 20-25 годин роботи. Це оптимальний інтервал заміни, незважаючи на те, з якими навантаженнями справлявся генератор;
- Третю заміну олії рекомендую виконувати через 50 годин роботи. Наступні заміни можуть бути з інтервалами через 50, так і 100 годин - даний показник залежить від виробника або встановленого на генератор двигуна. Я рекомендую чітко дотримуватись зазначеного інтервалу в технічному паспорті самого генератора.
Процедура заміни
Найперший крок – вимкнути електростанцію та встановити її рівно та надійно. Потім використане масло для бензинового генератора потрібно злити, а натомість залити свіже.
Для цього:
- Трохи розігріємо відпрацьовану олію, увімкнувши двигун на 10-15 хвилин. Так воно легше зіллється;
- Під зливний отвір підставляємо цебро або іншу ємність (1-5 л);
- Знизу – пробка для зливу. У різних олійних картерах вона виглядає по-різному. Іноді це болт, який не викручуємо повністю, а трохи послаблюємо його кріплення;
- Олія починає текти. Процес займає деякий час. Необхідно почекати і переконатися, що все відпрацьоване масло витекло;
- Після зливу потрібно затягнути зливний болт і через корок заливу картера влити нову олію в бачок;
- Перевіряємо, чи достатній рівень олії. У картері він має бути під різьблення. Закручуємо якомога щільніше кришку. Заміна олії закінчена. Пристрій може працювати далі
У жодному разі не нехтуйте своєчасною заміною масла, адже це загрожує виходом з ладу двигуна, додатковими грошовими витратами на його відновлення та втратою часу. Практика показує, що навіть людина, яка ніколи цього не робила, може зробити самостійно заміну в найкоротші терміни .
Останні статті
Можете розповісти, чому ви рекомендуєте саме напів-синтетику та чому на вашу думку погано заливати синтетику?
або натисніть